شرکت اپل در تاریخ 16 شهریور 1401 میزبان رویداد «Far Out» بود که طی آن از سری آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸ و نسل دوم ایرپاد پرو رونمایی کرد.

معرفی آیفون 14 و 14 پلاس

معرفی آیفون 14 - موبوپلاز

در ابتدای این مراسم آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، با طراحی تکراری سال های قبل معرفی شدند. نسخه معمولی از نمایشگر 6.1 و نسخه پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برد.  اپل می‌گوید این نسخه‌های جدید از سیستم مدیریت حرارت بهتر و باتری به مراتب بهتری نسبت به نسل قبل خود یعنی سری 13 بهره می‌‌برند.

طبق ادعای اپل، آیفون 14 پلاس بهترین باتری را در بین تمامی آیفون‌های تاریخ دارد!

آیفون 14 و 14 پلاس از نسل قبلی چیپ اپل یعنی A15 بهره می‌برند که در سری 13 آیفون استفاده شده بود. و اپل سری جدید چیپ های خود یعنی A16 Bionic را تنها برای سری پرو نگه داشته است.

اپل در این معارفه توضیح داد که چطور با استفاده از تکنیکی جدید که ترکیبی از سخت‌افزار جدید و نرم‌افزار قدرتمند به نام «فوتانیک انجین» است، تصاویر را با کیفیت بسیار بهتری در آیفون 14 و 14 پلاس پردازش می‌کند.

حذف سیم‌کارت فیزیکی

همه آیفون‌های سری 14 در آمریکا (پارت نامبر LA) با سیم‌کارت الکترونیکی (eSim) عرضه می‌شوند. این یک قدم جدی برای اپل در مسیر حذف شیار سیم‌کارت است که شاید در سال‌های آینده به مدل‌ها و کشورهای بیشتری برسد.

البته که شیار فیزیکی سیم‌کارت برای برخی کشورهای آسیایی به عنوان مثال در پارت نامبر سنگاپور وجود دارد.

اتصال ماهواره‌ای

آنتن‌های عادی آیفون اکنون می‌توانند به ماهواره متصل شوند. برای استفاده از قابلیت ماهواره‌ای کاربر باید در محیط بیرونی باشد و پس از چند دقیقه می‌تواند برای درخواست کمک به ماهواره متصل شود. نکته مهم و قابل توجه این است که این قابلیت صرفا برای درخواست کمک اضطراری است نه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای!

معرفی آیفون 14 پرو و 14 پرومکس

معرفی آیفون 14 پرو و 14 پرومکس - موبوپلاز

آیفون 14 پرو از صفحه نمایش 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 استفاده می‌کند. 

ویژگی Dynamic Island

آیفون 14 پرو با حفره کپسولی نمایشگر معرفی شد و همچنین اپل حفره جدید نمایشگر آیفون 14 پرو Dynamic Island نام‌گذاری کرده است و قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی به آن اضافه کرده است. اپل با این کار حداکثر استفاده را از فضای سنسورهای دوربین و FaceID کرده و ویژگی ها و انیمیشن های جالب آن تمامی کاربران را شیفته خود کرده است.

پردازنده A16 Bionic

آیفون 14 پرو و پرومکس از پردازنده جدید A16 Bionic استفاده می‌کنند. طبق اعلام اپل، این پردازنده حداکثر 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های رقیب دارد. همچنین یک بروزرسانی خوب نسبت به پردازنده های سری 13 و 14 معمولی و 14 پلاس یعنی A15 Bionic محسوب میشود.

صفحه نمایش 120 هرتزی

اپل در سری 14 پرو همانند 13 پرو از تکنولوژی صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتز به نام ProMotion استفاده میکند. این نرخ بهینه سازی در زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید می‌تواند به 1 هرتز هم برسد. که خود در مصرف بهینه باتری بسیار موثر واقع میشود.

دوربین 48 مگاپیکسلی

اپل در سری پرو آیفون های 14 برای اولین بار از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به جای دوربین های قدیمی 12 مگاپیکسلی استفاده کرده که خود پیشرفت بزرگی برای دوربین های آیفون محسوب میشود و میتواند عکس های خیره کننده ای در روز و شب ثبت کند.

همچنین در این نسخه هم همانند سری 13 پرو، لنز ماکرو برای عکاسی از اشیا نزدیک تعبیه شده.

قیمت آیفون 14

در این مراسم قیمت پایه آیفون 14 معمولی 799 دلار، قیمت آیفون 14 پلاس 899 دلار، قیمت آیفون 14 پرو 999 دلار و قیمت آیفون 14 پرومکس 1099 دلار اعلام شد. برخلاف شایعات امسال شاهد افزایش قیمت در سری پرو و پرومکس نبودیم.

قیمت آیفون 14 و 14 پرو - موبوپلاز